Jak inaczej przekonać do usługi czy produktu aniżeli przekonując przypuszczalnego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
filmy reklamowe Kraków
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz też pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, dlatego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Obecnie reklamą interaktywną równie porządnie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca w stanie w pojedynkę zaprojektować swój prywatny smak deseru, integrując pojedyncze jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była efektywna musi nie tylko łączyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby konsument, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ wcześniej angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, ale cały szereg narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on stosowny technicznie i banalny.